bet-at-home.com

wtorek, 8 lutego 2011

Kupujemy używane autko

Czy się kierować przy zakupie "nowego" auta tak, by później nie żałować?

Planujesz zmienić autko? Dobry pomysł! Jest wiele różnych kryteriów, którymi kierujemy się przy zakupie nowego (używanego) samochodu. Przede wszystkim samochody polecane przez znajomych tzw.przyjaciół! Pytanie czy doradzanie "przyjaciół" nie ma na celu wpakowanie nas na minę lub doradzanie w kierunku abyśmy czasem nie mieli lepszego auta od nich ?! Następne kryterium to oszczędność. Czy samochód ma być oszczędny? Dobrze by było! W dobie tzw.kryzysu. Jednak chciałoby się, aby był także jak najbardziej komfortowy. Bardzo trudno połączyć!


"COŚ ZA COŚ"


Albo autko oszczędne albo Luksusowe! W tym wypadku ciężko o jakiś kompromis. Jest jeszcze jedna niepisana zasada, jeśli chcemy jakiś konkretny samochód to po prostu kupmy taki jaki chcemy! Nie patrząc na nic, ani nikogo! Może potrzebujesz porady? Bezstronnego zdania ?! Nie ma problemu,daj znać. A co, gdy już zakupimy nasze wymarzone cztery kółka? Pytanie, co wiemy o autku lub co jesteśmy wstanie sprawdzić?!


Podstawowe pytanie, kiedy był zmieniany rozrząd (pasek/ki,rolka/ki,napinacz/e) chyba, że silnik chodzi na łańcuchu, wtedy sprawa wygląda odrobinę inaczej, ale najlepiej o tym wie mechanik! Po to tu jesteśmy! Kiedy zmieniony był olej i filtr w silniku? Producenci poszczególnych marek podają czas wymiany oleju po różnych przebiegach, ale umownie przyjmuje się wartość ok. 8 tyś.km i wymiana. Jeśli nasze auto posiada automatyczną skrzynię biegów i nie jesteśmy w stanie zweryfikować kiedy był zmieniany w niej olej, jak i filtr,powinniśmy uczynić to natychmiast!


Chodzi tu przecież o żywotność naszej jakże drogiej w naprawie skrzyni! Możemy, a w zasadzie powinniśmy wymienić filtr powietrza, paliwa lub ropy (w zależności czy jest to silnik benzynowy ZI czy diesla ZS). Jeśli nasz samochód wyposażony jest w klimatyzację, powinniśmy wymienić filtr kabinowy (pyłkowy). Jest jeszcze mnóstwo innych elementów, które warto skontrolować, jednak to pozostawmy już mechanikowi (pompa wody, paski klinowe i wielorowkowe, świece zapłonowe itp.). Jest również wiele innych układów, które musimy skontrolować, aby spokojnie jeździć naszym wybrańcem (ukł.zawieszenia, ukł. wydechowy, ukł. hamulcowy, ukł. napędowy itd.). Tak więc, jak widzimy to nie taki proste! Tak jak pisałem wcześniej, służę radą i nie tylko!

--
Stopka


Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz